Известие

Collapse
No announcement yet.

Имам проблем с разхода на бензин на 2.0ТС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Имам проблем с разхода на бензин на 2.0ТС

    Колеги, имам проблем с разхода на моята 156 2.0 ТС АР32301. В града ми харчи 18л/100км. без да я юркам. Карам я направо пенсионерската - то няма и как иначе. На извън градско ми дава 10л/100км, като 80% е магистрала на която повече от 120-130 не съм карал. Става дума за около 600км изминати. Само имаше един момент в който я ускорих до 200, за да видя, дали има някакъв проблем, иначе постоянно съм се придържал на гореспоменатите скорости. Преди да я взема я карах на диагностика при един от форумните майстори, след което се наложи смяна на ламбда (на диагностиката даде че е ленива), термоста (въпреки, че и стария си беше есе още ОК) и ремонтен комплект на вариатора. Дебитомера е изправен, но не е оригиналния (0 280 218 019) а е скъпия 0 281 002 199, но според майстора и една друга тема са едни и същи - с един и същ сензор (HFM) F00C2G2030 и в случая и иднакъв корпус. След като вече беше изправна, реших да засека разхода, защото нещо много често започна да реве, че е гладна. И тогава отчетох този разход, който съм написал по-горе. Ходих отново при мастора с проблема. Той и направи диагностика и рече, че за него мотора е перфектен - никакви грешки, нищо и само рече за всеки случай да отида да ми проверят генерацията, дали няма случайно някъде да изпуска преди ламбдата, че това може да е проблем. Ходих в сервиза на ем комплект 33 в Дружба и там ми казаха, че всико е ОК. Честно казано, тайно се надявах на някакво чудо да ми е задръстен катализатора, ама се оказа, че някой преди мен му е видял вече сметката, а и колата си върви така както трябва. Смених всички видове бензиностанции и всякакви видове бензин и ефект няма. Също така на диагностиката се видя, че не е ремапван софтуера и си е с оригиналния , та и това подозрение отпадна.
    Вече съм вдигнал ръце и незнам какво да правя - според майстора е перфектна обаче си харчи като 6 цилиндрова 164-ка ( не съм се сетил да видя, дали няма някъде скрит още някой цилиндър :lolo: ) Вече не се сещам за нищо друго, от което може да ми дава такъв разход, освен от крака на магарето, което седи зад волана, но тук си признавам, че не съм я настъпвал изобщо (карам я пенсионерски), защото исках да разбера причината. Най-доброто ми постижение беше 17.4/100 градско със 100 октана и ненадвишаване на 3200 оборота.
    Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 13:53.
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
    Alfa Romeo 156, 2.0TS

  • #2
    Течове? Миризми? Температурен датчик? Включен климатик?
    Моята по компютър дава 12,7 на 90% градско, а купето е по-тежко 150кг.
    Last edited by code; d.m.y г., 14:24.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Да наистина много странен проблем освен да изтича като всичко е редовно интересно защо дава такъв висок разход то попринцип 2.0 тс си гори повечко ама твойта изби рибата
      Alfa Romeo 156 2.0 T.S

      Историята започва с това че Хенри Форд свалял шапката си когато виждал да минава Alfa Ромео , и това във времето, когато се стремял да победи Алфите, Enzo Ферари плачел като бебе

      Comment


      • #4
        Нямам никакви течове, нито миризми. Това беше първото, което започнах да наблюдавам след като видях, че лапа толкова. Даже следя и маслото да не би да го смесва с бензин. Темп. датчика е бетон (профилактично съм го сменил). Точно това е, че и аз не мога да си го обясня. Мотора работи добре - няма играене на обороти на празен ход, не лапа масло, не глъхне когато е студен има тяга и върви добре колата. Климатика не го включвам - иначе си работи.
        А възможно ли е да е примерно нещо свързано с дроселовата клапа, че само там не съм проверявал?
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
          Нямам никакви течове, нито миризми. Това беше първото, което започнах да наблюдавам след като видях, че лапа толкова. Даже следя и маслото да не би да го смесва с бензин. Темп. датчика е бетон (профилактично съм го сменил). Точно това е, че и аз не мога да си го обясня. Мотора работи добре - няма играене на обороти на празен ход, не лапа масло, не глъхне когато е студен има тяга и върви добре колата. Климатика не го включвам - иначе си работи.
          А възможно ли е да е примерно нещо свързано с дроселовата клапа, че само там не съм проверявал?
          На дросела ти е ТПС потенциометъра който казва на компютъра колко ти е отворена клапата и колко гориво да пусне.

          Висок разход може да дава от лошо газоразпределение. Не знам дали си сменял ангренажа и къде, но ако не си сигурен го провери това.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първо правило при голям разход е ЛАМБДА СОНДА

            Още повече, ако нямаш други симптоми

            Моята и тя така беше в началото 20+градско и 10извън, но аз си знаех че е ламбда и като я смених всичко си дойде на мястото..

            Върви на диагностика При БОБО или някой който наистина разбира!
            Last edited by VFTI; d.m.y г., 17:30.
            Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
            exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
            ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
            ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
            by RUBIG service

            Comment


            • #7
              термостата работи ли ти?аз имах проблем с разхода ама не 4ак толкова висок смених термостата и сега сам много доволен!а както и колегата спомена ако ти е сменяван ремака може да не е зацепен както трябва и от там да ти идва проблема!а сам се се6та6 4е диагностиката няма как да ти каже 4е не6то не е наред с ремака!!
              0892 488 330-Теодор
              Alfa Romeo 145 3.0 24V
              Alfa Romeo 146 TI-Turbo

              Comment


              • #8
                Мерси на всички отзовали се колеги.
                to6ko: По-горе съм написал, че термостата е чисто нов и си работи.
                VFTI: точно при него съм бил и всички ремонти ( ламбда, ремонт на вариатор, термостат) и диагностики са правени именно там
                oem: при ремонта на вариатора не знам дали са ми презацепвали ангренажа (нямам идея как го правят, защото в една друга тема lisan беше писал, че може и без да се сваля да се ремонтира), но ми смениха тогава и пистов ремък, че нещо не го харесаха особено. Каквото и да са правили по ангренажа, мисля ще се съгласиш, че компетентността на сервиза не подлежи на съмнение След празниците ще го питам Бобо каква е тяхната практика при ремонт на вариатор и ако не е презцепван ангренажа, ще отида да го проверят, защото колата преди това не е поддържана в познатите форумни сервизи. Малко ме съмнява да има нещо с ангренажа, защото колата си върви добре, а доколкото знам един от симптомите на лошо газоразпределение е именно и това.

                EDIT: Малеее, че глупост сум написал. Сега прочетох и при всички положения при ремонт на вариатор се налага презацепване, така че отпада, като вероятност да не е зацепена добре.
                Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 19:07.
                Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                Alfa Romeo 156, 2.0TS

                Comment


                • #9
                  Тази кола така ли беше или преди си гореше нормално щото наистина може да не е зацепена добре другото е свещите дали са в час кабели.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Честно казано не съм 100% сигурен, защото като я взех (след като мина на диагностика), след няколко дена я вкарах в бокса за смяна на въпросните неща и несъм засичал стриктно. Но въпреки това и тогава ми направи впечатление, че май хапва повечко, но го отдадох именно на тези неща, които се констатираха на диагностиката и предстояха за смяна.
                    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                    Alfa Romeo 156, 2.0TS

                    Comment


                    • #11
                      При мен колега разхода е същия та даже от време на време по висок особено извънградско под 14 трудно го свалям,но разликата при мен е че постоянно се кара на Олеле, съвет от мен пробвай стотина километра да я караш с повечко газ(демек не като пенсионер) и виж каква разлика ще ти даде в разхода - след това пиши(имам нещо в предвид), а помеждудругото накарай някой да изфорсира колата на място и ти гледай отзад какво излиза от ауспуха(изпушва ли,изкарва ли конденз или нещо друго) и пак пиши.

                      Comment


                      • #12
                        Въпреки че джаджите са нови, на диагностиката видя ли се дали екуто получава данни от тях......оня ден видях как чисто нов темп датчик не подава никакво инфо на екуто, а не го пише като грешка......това може да стане и при кофти връзка предполагам......дебитомера може да е бомба, но ако кабелчето дето е за температурата на въздуха е заминало, и екуто предполагам не чете от него....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Видях за вариатора, че си писал, но не знаех, че си ходил при бобо, а и честно казано аз не ги познавам момчетата и не знам кой колко разбира. Казах като вероятност, защото ако всичко по електрониката е на ред единственото нещо е газоразпределението.

                          И моята гореще 20/100, но сега повече от 13,9/100 градско не мога да я надхвърля. И не я жаля колата и все студена я карам.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Аз чесно казано градския разход никога не го следя, но пък за сметка на това извънградския го гледам под лупа.....мисля че той е много по показателен - градското няма как да го хванеш - веднъж дремеш повече на обороти, друг път по малко.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              А провериха ли ти софтуера да не би някой да е слагал чип на колата който да не е читав нещо, прекъсвача на колко оборота е на място.
                              156 1,8 ТS 99
                              Nissan Murano 2005

                              Comment

                              Working...
                              X